αρχική  site map  επικοινωνία

Μια ερμηνεία από απαλές χορδές


Frankfurter Neue Presse, 16.02.2009 

Μια ερμηνεία από απαλές χορδές

Ήταν μάλλον μία ασυνήθιστη συναυλία, αυτή που είχαν την ευκαιρία να βιώσουν οι επισκέπτες του Kurtheater. Κι αυτό γιατί, ενώ συνήθως οι συμφωνικές συναυλίες που προσφέρονται στους συνδρομητές της κατηγορίας Α αφορούν περισσότερο κλασσικά έργα, αυτή τη φορά το κοινό ταξίδεψε σε έναν εντελώς ξένο κόσμο. Ήταν οι συνθέτες Άστορ Πιατσόλα, Γιοακίν Ροντρίγκο και Ισαάκ Αλμπένιθ που το παρέσυραν με τη μελαγχολία και το  ταμπεραμέντο νοτίων χορών που αναδύει η μουσική τους. Το σύνολο συμπλήρωσε μια ιδιαιτέρως εξωτική διανομή σολίστ, καθώς στον Πιατσόλα ακουγόταν ξεκάθαρα το σολιστικό μέρος του πιάνου και στον Ροντρίγκο ήταν πράγματι οι τέσσερις κιθάρες που βρίσκονταν στο επίκεντρο, όπως στην αυθεντική εκδοχή του "Concierto Andaluz".

Είναι επόμενο να είναι μακρύς και ο κατάλογος των βασικών συντελεστών: Η Βυρτεμβεργιανή Φιλαρμονική του Ρόιτλινγκεν δημιούργησε το αρμονικό πλαίσιο, ως πιανίστας εξασφαλίστηκε ο Thomas Wellen, ενώ το σολιστικό μέρος που ξέφευγε από κάθε γνώριμο μουσικό μονοπάτι ανέλαβε το κιθαριστικό κουαρτέτο Barrios. Στο πόντιουμ η Λίζα Ξανθοπούλου, η οποία ήδη το 2002 είχε συγκεντρώσει όλα τα βλέμματα  του καλλιτεχνικού χώρου του Μπαντ Χόμπουργκ επάνω της κερδίζοντας το πρώτο βραβείο του ομώνυμου διαγωνισμού αρχιμουσικών της πόλης, ενώ αμέσως μετά βρέθηκε στο πόντιουμ στα πλαίσια των Συμφωνικών Συναυλιών. Τώρα λοιπόν ήταν μια ευκαιρία να απολαύσει κανείς και πάλι τη χαρισματική αρχιμουσικό. Παρότι ο χώρος των διευθυντών ορχήστρας εξακολουθεί να ανδροκρατείται, η Ξανθοπούλου συγκαταλέγεται στις Κυρίες εκείνες που με προσήλωση και αφιέρωση χαρίζουν λαμπρές ερμηνείες. Ενδεδυμένη με ασημί φράκο, καθοδήγησε τους μουσικούς σε  συναρπαστικές εκτελέσεις γεμάτες πάθος.

Ιδιαίτερη φλόγα και γοητεία μετέδωσαν οι καλλιτέχνες στο "Tres piezas" του Άστορ Πιατσόλα. Όλοι ανυπομονούσαν να ακούσουν την αυθεντική εκτέλεση του περίφημου "Concierto Andaluz" του Γιοακίν Ροντρίγκο. Αυτό που ακολούθησε ήταν μια ερμηνεία από απαλές χορδές, καθώς έπρεπε να αφουγκραστεί κανείς πολύ προσεκτικά για να ξεχωρίσει τις νότες της κιθάρας μέσα από το ηχητικό χαλί της ορχήστρας. Συνήθως, σε ανάλογες περιπτώσεις χρησιμοποιείται ηλεκτρονική ενίσχυση για τις κιθάρες, όμως η αυθεντική εκτέλεση δεν περιλαμβάνει κάτι τέτοιο, αφού και ο Ροντρίγκο δεν είχε στην διάθεση του ενισχυτή.

Η συναυλία ολοκληρώθηκε με τη σουίτα "Iberia"του Ισαάκ Αλμπένιθ, με μια ερμηνεία που συνεπήρε το κοινό του Kurtheater.

Michael Jacob






active³ 4.7 · © 2000 - 2011 IPS Ltd · Όροι χρήσης