αρχική  site map  επικοινωνία

Μουσικές προτάσεις με άποψη και στυλ


ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, 09.06. 2003

Κριτική του Αντώνη Ι. Κωνσταντινίδη

Μουσικές προτάσεις με άποψη και στυλ.
Δύο ενδιαφέρουσες συναυλίες από την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης.

Δύο συναυλίες με ιδιαίτερο χαρακτήρα μας αποκάλυψε μεταξύ άλλων το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας τον μήνα Μάιο. Αφενός το "Humor gala", την Παρασκευή 16 Μαΐου και αφετέρου η παρουσίαση του Requiem του Berlioz στην καταληκτική συναυλία του ίδιου μήνα. Οι συναυλίες αυτές παρά τον έντονο και αντιθετικό χαρακτήρα που από μουσικής πλευράς τις διέκρινε, με βεβαιότητα μπορούμε να υποστηρίξουμε πως απέπνεαν με ευκολία την ίδια γενικότερη εντύπωση που αποκομίσαμε καθ' όλη τη φετινή καλλιτεχνική περίοδο. Η ποιοτική αίσθηση στις ερμηνείες της Κρατικής δεν αποτελεί πλέον απλά μία ευχή, αλλά ένα γεγονός που μπορεί να απορρέει ως αποτέλεσμα επισταμένης εργασίας, καλοσχεδιασμένης πορείας, καλοστημένων προγραμμάτων καθώς και της ενίσχυσης του έμψυχου δυναμικού του ορχηστρικού συνόλου. Μία πορεία που σαφώς δεν πρέπει να ανακοπεί.


To Humor gala


Η μαέστρος Λίζα Ξανθοπούλου, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα καλλιτέχνιδας που με στέρεες και γερές βάσεις σπουδών, (Κρατικό Ωδείο, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Σχολή Καλών Τεχνών Βερολίνου) αναζητεί πεισματικά και πετυχημένα την επαγγελματική της ανάδειξη και καταξίωση σε έναν κατεξοχήν ανδροκρατούμενο χώρο, όπως είναι η διεύθυνση ορχήστρας. Ταυτόχρονα, είναι μία από τους πολλούς νέους Έλληνες καλλιτέχνες που ακολουθούν το μοναχικό αλλά αξιοπρεπή δρόμο της ευρωπαϊκής σταδιοδρομίας, μακριά από τις συνήθεις τοπικές, θεμιτές ή αθέμιτες, πάντοτε όμως αρκούντως ψυχοφθόρες και εξευτελιστικές, διαπλοκές της πατρίδας μας. Είχαμε την ευκαιρία να την γνωρίσουμε στο "humor gala" το οποίο προσκλήθηκε να διευθύνει, κερδίζοντας τις εντυπώσεις για τον ιδιαίτερο, σαφή, προσωπικό και παραστατικό ύφος της διεύθυνσής της.
Εξ ορισμού μία γιορτή με χαρακτήρα ανάλαφρο, περιπαικτικό και ίσως επιτηδευμένα υποκριτικό, προδιαθέτει το ακροατήριο για διαφοροποιημένα από τα συνήθη λιγότερο ή περισσότερο σοβαροφανή και τετριμμένα, ακούσματα συναυλιών. Η επιτυχία της συναυλίας που παρακολουθήσαμε μπορούσε να αναζητηθεί ακριβώς εκεί. Πέρα από τους πολύ καλούς συντελεστές, την καλώς ανταποκρινόμενη ορχήστρα, την ουσιαστική μαέστρο, η επιλογή του ρεπερτορίου υπήρξε ισορροπημένη, ποιοτική και ποικίλη, σε ένα προσεγμένο συγκερασμό ορχηστικού και φωνητικού ρεπερτορίου, με άριες και εισαγωγές, ενώ με κανέναν τρόπο δεν ετίθετο ζήτημα ελαφράς, εύπεπτης ή αβανταδόρικης ακουστικής κατανάλωσης.
Η λυρική κολορατούρα υψίφωνος Τζίνα Πούλου (την οποία πρόσφατα ακούσαμε στην Μόμο του Άλκη Μπαλτά) συνέδραμε σημαντικά στην επιτυχή έκβαση της βραδιάς. Στάθηκε θαυμάσια στα όρια της φωνητικής στρατόσφαιρας και επιστρατεύοντας τις υποκριτικές ικανότητές της κέρδισε το κοινό δίνοντας απλόχερα δείγματα του πληθωρικού της ταλέντου. Η "άρια της κούκλας" από τα Παραμύθια του Χόφμαν αποτέλεσε μία από τις ευχάριστες και σίγουρα αξέχαστες στιγμές της συναυλίας.
Ο βαρύτονος, αυστραλός συμπρωταγωνιστής, David Wakeham, στάθηκε επίσης επάξια πάνω στην σκηνή, ερμηνεύοντας με επιτυχία κλασικά μέρη του ρεπερτορίου και παρά το γεγονός ότι υπήρξε μάλλον αδικαιολόγητα αγκιστρωμένος στη γραφή, αποζημίωσε το κοινό με καλές ερμηνείες, τονισμένες από το πλούσιο φωνητικό του ηχόχρωμα.
...................Λίγο πριν το κλείσιμο της φετινής καλλιτεχνικής περιόδου και ενώπιον ενός θετικού απολογισμού για το Κρατικό Ορχηστρικό μας συγκρότημα, αναμένουμε ότι η φετινή πορεία θα αποτελέσει μία υποθήκη ποιότητας για την επερχόμενη περίοδο.






active³ 4.7 · © 2000 - 2011 IPS Ltd · Όροι χρήσης