αρχική  site map  επικοινωνία

Μικρές κινήσεις με μεγάλη επίδραση


Frankfurter Neue Presse/ περιφερειακή Taunuszeitung, 10.02.2003

Κριτική του Michael Jacob

Μικρές κινήσεις με μεγάλη επίδραση

Μπαντ Χόμπουργκ.  Η τρίτη φετινή συναυλία των νικητών του διαγωνισμού στην εκκλησία του ανακτόρου εξελίχθηκε σε λαμπρή βραδιά, όπου όλα έδεναν τέλεια: ένα εξαιρετικό και αξιοθαύμαστο πρόγραμμα, μια αρχιμουσικός με ενδιαφέρουσα κίνηση και ένα πολύ αξιόπιστο μουσικό συγκρότημα δωματίου εγγυήθηκαν ένα μουσικό βίωμα που σπάνια συναντά κανείς... Η Λίζα Ξανθοπούλου παρέμεινε πιστή στη σχολή που επέδειξε στην προηγούμενη συναυλία της, να διευθύνει κλασικά έργα με ελάχιστες κινήσεις. Γιατί οι μικρές ορχήστρες του 18ου αιώνα δεν είχαν και δεν έχουν ανάγκη από μεγάλες κινήσεις των χεριών του αρχιμουσικού που στέκει μπροστά τους. Στο Ντιβερτιμέντο σε ρε μείζονα του Γιόζεφ Χάιντν η  Λίζα Ξανθοπούλου ανέδειξε λιτά και με εξαιρετική ακρίβεια τα χορευτικά στοιχεία των δύο μενουέτων και διαμόρφωσε τις παραλλαγές του πρώτου μέρους χωρίς μπαγκέτα, αρκούμενη σε ελάχιστες κινήσεις των χεριών.

Με πολύ μεγαλύτερη ενόραση η ελληνίδα αρχιμουσικός διηύθυνε το Iντερμέτζο του Φραντς Σρέκερ με τη Συμφωνιέτα της Κολωνίας. Με υποβλητικό τρόπο διαμόρφωσε το ρομαντικό μουσικό ποίημα σε πυκνή και υποτακτική ηχητική εικόνα.

Με ορμητικό ταμπεραμέντο η Ξανθοπούλου, μαζί με τους μουσικούς από την Κολωνία, ερμήνευσε την Ιταλική Σερενάτα  του Ούγκο Βολφ και ευχαρίστησε το ενθουσιώδες κοινό αφιερώνοντάς του το έργο εκείνο, με το οποίο πέρυσι το καλοκαίρι, στη διάρκεια του διαγωνισμού αρχιμουσικών, είχε κερδίσει την εύνοια της επιτροπής: την δεύτερη Ελεγειακή Μελωδία του Έντβαρντ Γκριγκ  ως «ανκόρ».






active³ 4.7 · © 2000 - 2011 IPS Ltd · Όροι χρήσης