αρχική  site map  επικοινωνία

Η Φιλαρμονική του Μπάντεν-Μπάντεν σε θαυμαστή αρμονία με την προσκεκλημένη αρχιμουσικό Λίζα Ξανθοπούλου και τον σολίστα Τόμο Κέλερ. Ακόμα και στην κόλαση, κυριαρχία με ελαφρύ χέρι


Badisches Tagblatt, 18.11.2002

Κριτική της Karen  Streich

Η Φιλαρμονική του Μπάντεν-Μπάντεν σε θαυμαστή αρμονία με την προσκεκλημένη αρχιμουσικό Λίζα Ξανθοπούλου και τον σολίστα Τόμο Κέλερ.

Ακόμα και στην κόλαση, κυριαρχία με ελαφρύ χέρι

...Τη διεύθυνση της ορχήστρας είχε αναλάβει η ελληνίδα αρχιμουσικός Λίζα Ξανθοπούλου, την οποία το Γερμανικό Μουσικό Συμβούλιο είχε συμπεριλάβει στον κατάλογο καλλιτεχνών «Αυριανοί μαέστροι» ......Η συναυλία άρχισε με πέντε ελληνικούς χορούς για ορχήστρα εγχόρδων του Νίκου Σκαλκώτα. Όσοι ανέμεναν από τον συνθέτη, μαθητή του Άρνολντ Σένμπεργκερ, αποκλειστικά δωδεκάφθογγη μουσική, πρέπει να απογοητεύθηκαν. Ακούσαμε φολκλορικούς, γεμάτους αντιθέσεις χορούς με άκρως διαφοροποιημένα ηχητικά χρώματα, και ποιος θα μπορούσε να ανταποκριθεί καλύτερα στους χορούς, από την ελληνίδα αρχιμουσικό Λίζα Ξανθοπούλου. Με συγκρατημένη γλώσσα του σώματος έδειχνε να χορεύει μαζί με τη μουσική, αποσπώντας από τη Φιλαρμονική μια αρχέγονα μουσική ερμηνεία....Επίκεντρο της συναυλίας ήταν το επίφοβο Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα σε λα ελάσσονα, έργο 53 του Άντονιν Ντβόρζακ........Στο τελικό ρόντο η ατμόσφαιρα γέμισε πάλι ‘βοημικό'  ταμπεραμέντο. Αλλά, παρά τη γενική έξαψη του μέρους, η αρχιμουσικός δεν ξέφυγε από τον εξαιρετικά λιτό, ωστόσο οργανωμένο τρόπο της...........

Στο φινάλε, η Φιλαρμονική υπό τη διεύθυνση της προσκεκλημένης αρχιμουσικού Λίζας Ξανθοπούλου  έπαιξε τη Συμφωνία της Μεταρρύθμισης αρ. 5 σε ρε ελάσσονα του Φέλιξ Μέντελσον Μπαρτόλντι......

Λίζα Ξανθοπούλου : σαν βράχος στο κύμα      

...... Μια στομφώδης συμφωνία, λίγο σαν μουσική περασμένων γενεών, της οποίας τα χαρακτηριστικά μοτίβα η αρχιμουσικός ανέδειξε ανάγλυφα. Στις πλέον συνταρακτικές στιγμές στεκόταν σαν βράχος στο κύμα μπροστά στην ορχήστρα, κατευθύνοντας τις εκρήξεις με μικρές, ακριβείς κινήσεις και ένα εύγλωττο αριστερό χέρι.........Σε ποιον απευθύνονταν στο τέλος το ενθουσιώδες χειροκρότημα και τα ‘μπράβο' των πολυάριθμων ακροατών ; στον συνθέτη, στην αρχιμουσικό, στην ορχήστρα ; Μάλλον και στους τρεις, με ευγνωμοσύνη για μια ολοκληρωμένη, πειστική, συναρπαστική ερμηνεία.






active³ 4.7 · © 2000 - 2011 IPS Ltd · Όροι χρήσης