αρχική  site map  επικοινωνία

"Ερμηνείες με ευαισθησία και στύλ" - Η Λίζα Ξανθοπούλου στο πόντιουμ της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης.


ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, 07.03.2005

Κριτική του Αντώνη Ι. Κωνσταντινίδη

"Ερμηνείες με ευαισθησία και στύλ"
Η Λίζα Ξανθοπούλου στο πόντιουμ της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης.

Η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης που παρακολουθήσαμε στο Μέγαρο Μουσικής την Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου, υπήρξε ένα ξεχωριστό καλλιτεχνικό γεγονός που πρέπει να επισημανθεί. Η ιδιαιτερότητα αυτής της συναυλίας θεωρούμε πως πρέπει να εντοπιστεί σε μία συνισταμένη, η οποία θα έπρεπε να είναι ευνόητη σε κάθε συναυλιακή παρουσίαση. Υπήρχε αφενός μία ιδιαίτερη και ενδιαφέρουσα θεματική, που στη συγκεκριμένη συναυλία είχε ως θέμα της "τα πουλιά" και αφετέρου, μία σαφής άποψη ερμηνείας.


Προοπτική και αισθητική


Στο πόντιουμ και στην καθοδήγηση της ορχήστρας βρέθηκε η Λίζα Ξανθοπούλου, μία.. δική μας μαέστρος, που ζει και εργάζεται στο εξωτερικό, χαρίζοντας στους φιλόμουσους συμπατριώτες της μία ιδιαίτερη βραδιά. Δείγματα της δουλειάς της κ. Ξανθοπούλου, είχαμε την ευκαιρία και στο παρελθόν να ακούσουμε. Η σταθερότητα που συμβαδίζει με τη σαφήνεια, όσον αφορά τις ερμηνευτικές προθέσεις της διεύθυνσής της, ευαισθησία αλλά και στυλ το οποίο μπορεί να μεταλλάσσεται με ευελιξία αναλόγως των απαιτήσεων των έργων, είναι μόνο κάποιοι προσδιορισμοί που ίσως πολύ μικρή σημασία έχουν για τον ακροατή, μπροστά στο τελικό ηχητικό αποτέλεσμα. Όμως, η καθοδήγησή της Λίζας Ξανθοπούλου, σε κάθε περίπτωση αφήνει μία κυρίαρχη εντύπωση. Αποτελεί μία γόνιμη σύζευξη της ιδιαίτερης παιδείας αλλά και της εμπειρίας που κατέχει από τον γερμανικό μουσικό χώρο, με το ιδιαίτερο ταμπεραμέντο, το φως και τη θέρμη της μεσογειακής ιδιοσυγκρασίας αλλά και της γυναικείας φύσης.


Τα πουλιά της μουσικής


Τα προαναφερόμενα στοιχεία, η σαφήνεια και η σταθερότητα, έγιναν ήδη ακουστικά κατανοητά, από την αυλαία του πρώτου έργου, της γνωστής σουίτας από το μπαλέτο η Λίμνη των Κύκνων του Τσαϊκόφσκυ. Το ιδιαίτερο φρασάρισμα και οι μελωδικές αναπνοές, προσέδωσαν στο έργο μία ιδιαίτερη ενέργεια. Η ερμηνευτική εκδοχή που ακούσαμε από την Κρατική Ορχήστρα, που βρέθηκε γενικότερα σε πολύ καλές στιγμές, έφερε στο προσκήνιο την λεπτεπίλεπτη εσωτερικότητα του ρομαντισμού με τόλμη, αλλά χωρίς υπερβολές. Η μελωδικότητα, διάφανη και καθαρή πάνω στο ορχηστρικό υπόβαθρο ισορρόπησε και τιθάσευσε την ενυπάρχουσα λυρική διάθεση χωρίς να την αφήνει να κατισχύσει στο συνολικό αποτέλεσμα. Η αίσθηση υπήρξε καλοδεχούμενη και μοναδική, στηριζόμενη σε μία άποψη περί αισθητικής, καθ' όλα αδιαπραγμάτευτη.......
Κατακλείδα της συναυλίας υπήρξε η σουίτα του Στραβίνσκυ το Πουλί της Φωτιάς. Στο έργο που είναι γραμμένο για τα περίφημα μπαλέτα του Diaghilev, η ορχηστρική πολύχρωμη παλέτα, η χρήση μελωδιών από τη μεγάλη ρωσική παράδοση και η έντονη χορευτική ρυθμοποιία δίδουν ένα εκρηκτικό αποτέλεσμα ανάλογο της ρωσικής πνευματικότητας. Η δυναμική αυτή μαγεία, των ρυθμών και των χρωμάτων, απηχήθηκε σε μία αξιοπρόσεκτη ερμηνεία.






active³ 4.7 · © 2000 - 2011 IPS Ltd · Όροι χρήσης